Midsommar i efterskott

För att vara Jonna Danielsson i ett nötskal, så skall man blogga i fel ordning. Så här har ni det traditionella midsommarfirandet som skedde innan bröllopet, i ett inlägg efter bröllopsinlägget, varsågoda.
 
Varje år så länge jag kan minnas, så har vi (jag och mina kusiner) packat väskorna och åkt till stugan dagen innan midsommar, för att plocka blommor med mormor och morfar, äta gott och sova över. Varför i hela friden skulle vi ändra på den traditionen det här året för? Precis. 
 
Mormor och morfar plockade upp mig hemma, redan på morgonkvisten, för att handla och bege sig mot åbacken. Jag skulle kunna kalla mitt första uppdrag i stugan för ett hedersuppdrag också, eller nej, jag rensade 6 liter jordgubbar och kisade mot solen halva förmiddagen. Jag skulle kalla det kvalite, jag. Det är fridfullt att vara i sommarstugan med mormor och morfar, jag skulle toppa det bland top 3 i världen, faktiskt. 
 
Kusinerna trillade in och blomplockningen tog fart på en gång, här har ni en bundt med bilder, från lite olika håll och kanter. Bilder under själva blomplockningen hittar ni på min instagram och inte här, tyvärr. Here you go:
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback