Patetisk.

Det här med självförtroende och vad man tycker och tänker... Jag förstår mig inte riktigt på mig själv för tillfället, angående vad man bör se hos sig själv. Jag förstår heller inte hur man tycker om sig själv, riktigt. Det är ganska svårt för mig och hjärnan min att samtycka. 
 

Det finns vänner av mina, som är bland det vackraste mina ögon skådat. Sedan har jag dom som är fina på sitt egna sätt, men inte nedvärderar jag dom för det. Det måste vara det sista jag skulle göra, inombords. Det finns så mycket mer hos människor än bara dess utsida. Man säger alltid: "Det är insidan som räknas." Ja, jo... Men dom flesta går efter utsidan det första dom gör, det har alltid varit så, är så och kommer alltid att vara så. Det må göra ont i några av oss, som inte har utseendet med oss. Ni må tycka att jag är patetisk som skriver det här, men det är mina egna tankar och värderingar. 
 
Jag talar för mig själv främst när jag säger att jag inte ser det jag vill se hos mig själv. Jag talade förut om att jag aldrig skulle kunna nedvärdera någon efter utseendet. Men ändå vet jag med mig att jag skrattar och pekar på folk som ser roliga ut. Hur kan jag ha det här på samvetet egentligen? Det är hemskt och det är många som gör det. Därför tänker jag alltid till mig själv: "Dom skrattar åt dig också, vet du. Du är också så där ful." Varför? Jag har inget bra svar. 
Mina vänner, ni är alla lika vackra och underbara. Det får ni aboslut inte glömma. 

Kommentarer
L säger:

du är otroligt vacker älskling.

2012-09-04 | 22:17:09
Stolt moster säger:

Som jag sagt tusen ggr och kommer säga tusen ggr igen - du är en fantastisk, vacker, klok och alldeles underbar människa. Det där med att man skrattar åt andra fast man egentligen vet/tycker det är fel, du är i alla fall medveten om din "dubbelmoral" och det är både klokt, moget och fint vilket gör mig till den Stoltaste mostern i världen. JAG ÄLSKAR DIG <3

2012-09-04 | 23:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback