Om att drömma stort, riktigt stort.

Man skall aldrig sluta drömma, för det är bland det viktigaste man har här i livet. Man måste drömma, det är en del av livet. Livet har mycket att erbjuda, och drömmar går i uppfyllelse. Jag har drömmar, några av dom betyder mer än andra. Vissa kämpar jag för redan nu, vissa ligger på hyllan och väntar stilla på mig. 
 
Jag är 16 år, fyller snart 17 och går andra året på gymnasiet. Linjen jag går heter Barn och Fritid (pedagogiskt arbete). Jag blir alltså färdig barnskötare när min utbildning är färdig. Det vill säga är egentligen ingenting, men det gör mig inget just nu. Förskolelärare skulle jag faktiskt vilja vara, ett par år kanske. Men innan jag läser vidare skall jag vara au pair i ett av världens alla länder och ta hand om en barnfamilj någonstans. Efter det funderar jag på att läsa vidare i England eller Nordamerika. Det finns så många olika möjligheter i världen. Möjligheter man inte vet om, som man kanske innerst inne drömmer om. 
 
Mina olika drömmar lyder: Jobba med barn i andra länder som har det svårt med välfärd med mera (UNICEF och liknande, eller FN:s barnkonvention), eller olika cancerfonder. 
Ta över boxningsklubben och göra den till en större klubb, med mer tillgångar och mer som en ungdomsgård, för att hjälpa unga människor på rätt väg. 
Fotograf har alltid varit en dröm för mig, det är något jag gärna skulle vilja bli. I detta fall fotograf åt något företag som jag redan nämnt i tidigare drömmar. 
Min allra största dröm är att bli någons förebild.


Kommentarer
Mamma säger:

Jättebra skrivet Jonna <3
Jag ska stötta dig hela vägen :)
Älskar dig min underbara dotter <3 <3 <3

Svar: Jag älskar dig också, min vackra mamma.
Jonna Danielsson

2012-09-13 | 20:15:44
canada goose parka säger:

We revenue canada goose parka, Folks will be the most useful present during the chilly months many weeks . They can be inexpensive and good quality, great thermal consequences. Greatest canada goose parka revenue platform.

2012-10-05 | 12:21:32
Bloggadress: http://www.goose-coats.com/
replica chanel leather bifold wallets snake cc logo blac säger:

This is the best article I have read, thank you, I have learned a lot of knowledge in this area. this my website http://www.chanelwallet2u.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback