I would rather spend one lifetime with you than face all the Ages of this world alone

 

(Detta är en skoluppgift)

 

..och andra världskriget varade BARA ett par år.

Det finns en slags kärlek, en kärlek djup och villkorslös. Den finns i många olika former och titlar. Kärleken jag talar om är en kärlek mellan en ishockeyklubb och dess supportrar. Den här kärleken är ingenting som finns i alla. Alla har inte förmågan att älska så djupt, inte som vi gör. Vi supportrar, vi förstår varandra på ett helt annat sätt, än ni andra. Detta må vara att dra alla över en kam. Men det är min värdering om kärleken. Ni tror er kanske älska, när ni är kära. Prova då på att älska ett lag som ni snarare kommer att brinna för och i. Skulle ni förstå? Jag är osäker.

 

Folk tror sig förstå orden ”Jag älskar, Färjestad Bollklubb”, men det gör dom inte. Det finns inte en själ där ute, förutom de själar som älskar själv, som kommer att förstå. Jag får höra: ”Det är bara hockey”, ”Det är bara en sport”. Det är för mig, som att säga ”Andra världskriget varade bara ett par år”. Ni förstår min poäng. Det finns gränser säger ni, jag säger att kärleken är gränslös. 

Det rinner tårar av den här bilden, då jag bad om att få lägga hela mitt hjärta i den vita bunken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback