Sixty eight.

Jaromir Jagr

Inspirerad av min väldigt nära vän, även kusin enligt oss, hon heter Fanny (vars efternamn är tjeckiskt Vydra)  och är halvt tjeck. Vi har mycket gemensamt eftersom att vårat största intresse är hockey, färjestad och tjeckien. Vi har även bestämt att när båda fyllt 18 år, och skaffat körkort, så skall vi bila ned till Tjeckien. Då skall vi alltså bila till Kladno, bosätta oss där i någon vecka, och sedan fortsätta runt i det vackra landskapet.

Denna man härstammar då ifrån samma land som Martin Sevc, alltså Tjeckien. På hans nyfödda tid, tjeckoslovakien. Han och Martin är även från samma stad, Kladno. Spelat i samma klubb, en tjeckoslovakisk ishockey klubb. 
Vilken spelare, vilken stjärna. Vart skall jag börja och uttala mig? Sättet han spelar på, hans statistik. Det är sådana siffror man gärna vill lägga ögonen på och tänka, någon dag skall någon stjärna från våran familj ha si och så höga siffor i sin statistik.

Numera spelar han för Philadelphia Flyers, han skrev på kontrakt med P F sommaren 2011, då han bestämde sig för att göra en comeback i NHL. Tidigare NHL-klubbar han har spelat i : New York Rangers, Washington Capitals och Pittsburgh Penguins. Jag hade gärna sett honom fortsätta spela i New York Rangers men.. Jag hoppas han fortsätter sin karriär länge till, även om han gått in i de så kallade ”old days”.


Kommentarer
munterrrrr säger:

Honom har jag varit hemma hos två ggr och ätit hos! :D

2012-05-31 | 16:14:28
munter säger:

Sv: inte ett endaste dugg, helt sant!

2012-05-31 | 19:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback