Fight.

När klockan närmade sig sjutton-tiden så var det dags att bege sig mot idrottshuset och nybörjar-sm. Väl där väntade ansikten jag håller kärt. Och tävlingen drog igång. Första matchen skulle våran alldeles egna Per Lundegård gå match. Jag höll alla tummar och tår jag hade, men det gick inte vägen.. Väldigt bra kämpat ändå! Efter en stund så mötte jag upp Anton som skulle stanna och kolla en stund, men matcherna var varken roliga eller underhållande under tiden han befann sig där. Timmarna gick, och det var dags att plocka ihop det nödvändigaste som skulle med hem. Och nu ligger jag här, en fredagskväll, själv, utan vänner, utan liv, död (överdrift, jag vet..)
Imorgon är det fler matcher som skall vinnas från våran sida, samt söndag. Detta är ju som sagt ett nybörjar-sm i Boxning. Fredag, Lördag och Söndag. Men jag kommer dock gå på Färjestads hemma match under lördagens eftermiddag, som tur är hinner jag det. Jag har då en kärlek till dessa två sporter som är ganska svår att förklara i ord. Så försök bara förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback