Ögonen är mer röda än vita, jag ser så svart.

Jag har gått runt och funderat på en sak, och den saken är: hur fungerar en vänskap mellan en tjej och en kille, utan problem (problem har alla, men läs mellan raderna)? Är det någon större skillnad mellan tjej-tjej och kille-kille / tjej-kille? Jag personligen tycker inte att det finns en påtaglig skillnad, eller någonting som skulle vara fel. Det finns vänskapsband som är starkare mellan en tjej och en kille, jämfört med samma genus. Jag tror heller inte det har med genus att göra, över huvud taget, jag tror att allt handlar om personligheterna. Man får ofta höra frågor som: "Är ni tillsammans?" och så vidare. Det är ganska frustrerande, då man lika gärna kan vara bästa vän, med en kille lika gärna. Man säger inte ofta: "Min bästa killkompis....", utan man säger: "Min bästa vän". Är det meningen att man skall ha en bästa tjejkompis och en bästa killkompis? Det finns ingen logik i det här för mig. Dessutom förstår jag inte varför någon utav parterna måste göra skillnad på sina vänner, på grund utav genus, eller kön som det heter. För mig, är det ren idioti. Men, vi alla är olika och har olika uppfattningar på saker och ting. Men för mig, så spelar det ingen roll om det är en kille eller tjej. För jag vet, att man kan vara bästa vän med en kille, utan några som helst problem.

 

En del säger att det inte fungerar oavsett, då det alltid är någon utav parterna som endera får känslor eller något liknande. Detta stämmer inte heller, i vissa fall stämmer det säkerligen. Men för mig, stämmer det inte och det är jag glad över. Det har väl förekommit, men ingenting som hänt i varje fall. Då jag är en person som faller lätt, men jag fastnar inte lika lätt, inte lika hårt. Hur som haver, jag är fruktansvärt trött på alla dessa människor som gör skillnad på deras vänner, det är för mig fel och fult gjort. För er som tar åt er, jag hoppas ni ser på er själva och förhoppningsvis ändrar er.



Kommentarer
Moster säger:

Jag har haft bästa kompisar av båda könen och har inte kallat dem bästa tjejkompis eller killkompis utan de har helt enkelt varit mina bästa kompisar :) Som du skriver så handlar det ju om personligheterna och kemin - stämmer det så stämmer det helt enkelt oavsett kön, färg, ras handikapp osv...Du är fin rakt igenom älskade du!

2012-07-08 | 07:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback