Den allra bästa delen av mig, min andra halva.

Under gårdagen var jag ganska uttråkad i Edsvalla, men det gick över när familjen anlände. Jag hoppas att jag har skött mitt jobb och att jag får fortsätta vakta huset framöver. Det underbara avkopplingsstället. Hur som haver, när jag kom hem så sprang jag bokstavligt till Rebecca det första jag gjorde. Ni kan aldrig ana som jag har aknat henne, min fina halva av mig själv. Vi knöt på oss skorna och låste upp varsin cykel för att bege oss på ännu en cykeltur genom solstaden, som igår inte var något vidare solig under kvällskvisten. Men det, som vanligt, hindrade inte oss. Det blev allt någon mil runt omkring och klockan blev snabbt runt elva, och eftersom vi bestämde oss för att köpa glass (hata mig inte) och bada (ni får skrika att vi är galna), så var det dags att åka hem för att hämta pengar och badkläder. Sedan cyklade vi vidare runt stadens alla natteljus, och var allmänt kära i vänskapen våran. Klockan var runt ett-tiden när vi doppade kropparna i sundstatjärn, inte det mest fräscha jag gjort. Men jag må säga att det var varmt och riktigt underbart. I den kolsvarta natten cyklade vi barfota genom hela staden. Våta om hår och rumpa, genom folkmassor tog vi oss fram barfota på marken, för att sätta oss på en bänk nära älven. Där öppnades jordgubbspåsen och där satt vi, med folk omkring oss att skratta åt. Det kan jag lova er är bland det roligaste som finns, även om jag är väldigt lättroad så ligger Att se fulla folk göra bort sig, väldigt högt upp på listan av roande saker och ting. 
 
På vägen hem fick vi ett cykelsällskap att ett par killar vi inte har någon aning om vilka dom var, men good-looking var en av dom i alla fall (haha). Själv tävlade jag med en av dom, och var ypperligt nära på att falla av cykeln något så in i  helskotta. Men jag hade tur och höll mig kvar. Han vann dock, vilket sved i min vinnarskalle. Då jag vanligtvis är en djävul på att cykla (för er som känner mig, ni vet hur det brukar sluta...). Men just igår hade jag en riktigt tuff konkurens och han hade en cykel av väldigt bra modell, då min cykel är en skrothög. Sedan när blev detta ett inlägg om hur jag cyklar?! Hur som helst, vi kom hem runt halvtre och jag lade kinden på huvudkudden, läste klart boken "Som jag vill vara" och somnade sedan djupt och tungt. Välbehövligt. 

Kommentarer
Moster säger:

Vill du passa huset fler ggr så vet jag ingen bättre än dig! Du har skött det jättebra! Puss älskade DU

2012-07-09 | 08:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback