21

I en solstol svart som natten, blöt om håret efter ett dopp i poolen, sitter jag nu här på altanen i solens strålar. Jag kan tala om för er att så här bra har jag inte mått på länge. Solen just nu eldar upp mig med lycka. Träden svajar fram och tillbaka, ikapp med fågelkvittret. Ni kan ju bara tänka er att jag kommer ligga i denna solstol hela dagen, om inte jag befinner mig i poolen. Hur som helst, igår kom en vän ifrån Göteborg hit och gästade huset jag vaktar. Vi åt mat och pratade trevligt. Mycket uppskattat. Klockan drog iväg och jag tror inte jag har varit så trött på riktigt länge. Men med tanke på att jag jobbar 05:00-15:00, så är det kanske inte så underligt. Men idag skall jag försöka att bara ta det lugnt och ladda inför morgondagens jobb, och efter det möta upp en vän. Nu skall jag fortsätta njuta av solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback