Hur gör jag då?

Det är så mycket som inte står rätt till just nu. Min kropp är helt slut. Men fylld av energi, som jag inte vet vart jag ska göra av. Mina tankar är som en spridande sjukdom. Dom är överallt, hela tiden. Dom ger sig inte. Och, som ni redan vet. Så ska min allra bästa vän flytta till stockholm. Där är den utlösande faktorn till detta inlägg. Hur gör jag när jag inte har henne vid min sida? Hur? Jag vet att det kommer bli bättre med tiden, men den tiden det inte är bra då. Hur gör jag då? Jag ska kämpa, men att ha sin bästa vän så långt borta, det kan inte vara lätt. När jag saknar henne då vi inte setts på en dag. Eller om vi varit i skolan, men inte setts under eftermiddagen, utan möts upp på kvällen. Då känns det som det var evigheter sedan vi sågs.
Och när jag ligger i min säng, redo att säga hejdå. Då finns det bara en enda människa i världen som får mig att vilja stanna kvar. Det är min bästa vän. (för att inte blanda in Familjen Färjestad). Så är det bara hon. Vi kanske behöver det här för att kunna må bra. Men det kommer göra ont, och vi kommer känna lycka. Men det kommer aldrig vara lätt. Men inte allt för svårt hoppas jag. Men när man är i den situationen då man behöver sin bästis#1 mer än allt på hela jorden och inte är kapabel att kunna få vara nära henne.
Men att höra hennes röst, läsa det hon skriver. Höra hur hon uttalar orden, höra skrattet, höra tonlägena. Det kommer självverkande hjälpa mig. Hon hjälper mig alltid. Det har hon alltid gjort. Tack.

Kommentarer
Bästis#1 säger:

Tillsammans.

2012-02-28 | 19:16:46
Bloggadress: http://rebeccaforsberg.devote.se/
Mirris säger:

Ni kommer klara det här mina älsklingar!! För ett sånt starkt band ni har till varandra är oförbrytligt tjejer! Finns alltid för er båda två <3

2012-03-04 | 00:49:14
Bloggadress: http://www.nattstad.se/MFES

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback