Man måste tänka klart, och vara positiv.

Jag har varit en halvnegativ människa då och då i mina tidigare år. Jag erkänner att jag kan vara negativ här och där nu för tiden också. Det finns alltid någonting man inte är nöjd med, och det är okej, alldeles helt okej. Men det är dock skillnad på att vara en negativ människa och tänka negativt. Det är en stor skillnad, och man får lära sig att inte fastna i det ena spåret, utan att komma upp till det positiva istället för att gå i samma negativa spår. Man får ta reda på vad som påverkar dina energier och finna mod och styrka att förändra dom.
 
Någonting som kräver enorm styrka och ett mod stort som himlen själv, det är att välja saker och ting här i livet. För min filosofi här i livet är att man alltid har ett val, i princip alltid. Det svåra i det här, det kan vara att välja bort vänner och bekanta, för att det är det som är bäst för en själv. Man får gå igenom sorg och ilska, glädje och lycka oavsett val. Vissa val påverkar oss starkare än andra, vissa är mer betydelsefulla än andra. Men vi skall inte klaga på vad vi har, om vi har ett val. Det är någonting jag tror väldigt starkt på. Man får klaga, men gör då inte det när du verkligen kan göra någonting åt det, för då är det mest tomma ord eller lathet. 
 
Tillsammans med våra nära och kära, så kan vi vara starka: Tillsammans. Det finns alltid någonting som lyser upp tillvaron, det kanske är sällsynt för vissa och händer för ofta hos andra. Men vad finns det som är perfekt? Ingenting är perfekt, det är det rätta svaret. Men vi alla, har någonting att glädjas åt, eller att sörja åt. Men huvudsaken är att vi gör det tillsammans, och har någonting eller någon att luta oss mot. Det är viktigt att se den stora bilden och inte vara trångsynt, man måste se alla vi har i omgivningen, inte se en person och tro att man är alldels ensam. För det finns folk där ute, som skulle döda för dig, ja just precis du. Du som läser det här, det finns någon som älskar dig, tycker att du är det vackraste deras ögon skådat, det finns någon som skulle ge upp världen för dig. Så, ta åt dig av det här och se dig omkring, le lite smått.. Känn hur uppskattad du faktiskt är, även om det kanske inte känns riktigt så. Du är minst lika viktig som den personen du tycker är viktigast i världen.
 

Kommentarer
L säger:

Underbara vän! Tur att man har en vän som du!

2012-12-06 | 22:07:29
Halvan. säger:

Den bästa människan. Min alldeles egna bästa halva.

2012-12-07 | 22:41:16
Mamma säger:

Är så otroligt stolt över dig & ditt sätt att uttrycka dig :) Love you <3

2012-12-08 | 19:16:07
Anonym säger:

Tack, mina fina.

2012-12-11 | 09:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback