Boxing, a way of thinking.

Som ni förstått så är jag en tjej med ett hjärta som brinner för sporter hit och dit. Men just den sporten som jag valt att utöva med egna händer är just boxning. Jag är uppvuxen med en morfar som varit en fighter, en mamma som varit domare samt det ena och det andra. Jag har varit på boxningsgalor sedan barnsben och det har varit en fröjd.
 
Nu när jag äntligen valt att satsa på sporten och göra något av det, så finner jag mig väldigt glad i det här. Min morfar har stöttat mig sedan dag ett, och han är en stjärna. Jag har länge sagt att, om jag skall gå en match, så skall jag gå den för min morfar. Som ett bevis för att jag kan, om jag vill. Nu har jag bestämt mig, att jag skall ta mig dit. Jag skall ge allt jag har, för att göra honom så stolt som jag vet att han kan bli. Jag vill se lyckan i mina näras ögon, känna den så kallade stoltheten i luften och veta att det här är på grund av mig. Jag vill veta hur det är att känna den känslan. Så, jag skall kämpa tills jag nått mitt mål. 
 
(guarden på helt fel plats, jag står plattfot, jag vet, FEL!)

Kommentarer
Me. säger:

Och som din bästa vän ska jag stötta dig tills du tagit dig dit du vill.

2012-08-22 | 16:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback