Dag 1. Presentera mig.

Jag heter Jonna Eva Linnéa Danielsson, jag skall fylla 17 nu i oktober. Jag bor i solstaden Karlstad i värmland, där jag trivs som allra bäst. Tillsammans med mina nära och kära. Jag går barn och fritids-gymnasiet på hammarö, och trivs sisådär. All denna information är egentligen helt onödig. För när jag presenterar mig, presenterar jag mig som en grönvit. Då i alla lägen, mitt hjärta klappar för klubben som kommer här i från. Även kallad, La familia. Ögonen vattnas när jag hör de orden. Färjestad Bollklubb.

 

Den killen som mitt hjärta bara rusar iväg för är ju.. Martin Sevc. Det har varit en berg och dalbana att ha så mycket kärlek till en spelare av det motivet. Jag har fått stått ut med hat och svordomar, samt tragedier kring denna spelare. Ni får tycka vad ni vill när ni läser dessa rader. Men det är inte bara hockey, och det är inte bara en hockeyspelare. Det är en sagolik människa. Det är en människa som jag ser upp till. Som jag vill befinna mig hos. Han med det grönvita hjärtat och en själ likaså. Jag, med handen på mitt egna hjärta, älskar honom.

Som sagt, mitt hjärta klappar och har sig för just denna sport, ishockey. Men det finns två andra sporter som alltid funnits vid min sida, och det är Ridning och Boxning. Jag boxas numera i kluben 1925 Karlstad. Det brukade vara min käre morfar som tränade mig, men nu har en av mina hjältar lagt ned sin tränarsinsats. Träningen går som smort och jag har tagit tag i mitt liv, kosten, träningen och känslorna.

Någonting annat om mig själv måste nog vara mina konsentrationsvårigheter, en nedsättning jag alltid haft. Samt att jag är väldigt hyperaktiv och impulsiv av mig. Känner man mig inte, uppfattar man mig nog som väldigt framåtruffsande och oartig i vissa tillfällen. Men jag kämpar för att hålla saker och ting i mitt huvud. Jag är en person som blir väldigt lätt frusterad och väldigt arg. Men det kan lika gärna gå över på mindre än 5 sekunder. Så det är ganska blandat. Humörsvägningar, jo tack. Annars är jag väldigt glad och sprallig av mig. Men kanske lite för ärligt i vissa situationer...

Charmig chey mitt upp i allt också. Men här är jag. I mindre fina tider.


Kommentarer
Mamsen säger:

Älskar dig otroligt mycket precis för den du är <3

2012-04-26 | 15:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback