Enade vi stå, för vi är Färjestad.

Ligger just nu i sängen bredvid en trött Fanny som somnat, efter en lång dag. Och en vääääldigt skön vinst, men förjävla dumma domare. Jag går helst inte in på det eftersom jag vet med mig hur sur jag kommer bli så jag hoppas det räcker med att säga att vi vann matchen med 3-1. Då vi mötte Skellefteå AIK. Serieledare dessutom, så det är hur bra som helst.

Det vi gjort idag är väl att vi var uppe med tuppen för att åka till bergvik och kolla runt lite på mellandags-rean. Jag hittade ingenting, medans Fanny hittade snudd på allt. Avundsjuk fast ändå inte, då jag spar alla mina pengar. Och det är ju aldrig fel. Efter bergvik aka breivik. Skämt å sido. Så åkte vi hem för att göra oss iordning inför den efterlängtade matchen. Och tillslut blev klockan halv tre och vi vandrade till bussen, taggade som två idioter åkte vi till Färjestad.
Väl där väntade en vacker arena och världens bästa människor. Så när vi befann oss i mitt andra hem så var det bara att invänta matchen och spelarna. Det var tifo, idag igen. Helt underbart då vi stod med varsin 2-pinn och sjöng fram laget. Underbart. Det stod 0-0 i två perioder, det var hemskt. Jag trodde jag skulle avlida om jag ska vara helt ärlig. Men det blev bättre, men Rickard Wallin fick åka ut efter att ha blivit så hårt tacklad att han nu har hjärnskakning. Och SAIK fick inte ens en ynka liten utvisning, kan ni förstå att Jonna Danielsson gick lös? - Ja, precis. Bättre blev det heller inte när min Martin fick en 2 minutare för tripping. 
Men som sagt, denna matchen var det domarna som hade något fel i bollen. Men matchen slutade bra. Och jag älskar Stefan Meyer. Stort tack till dig. Och min bollklubb.


Såhär såg det alltså ut. Kärlek.


Foto: Daniel Briander.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback